neděle 15. července 2012

Designy

Téměř po dvou letech blog dostal nový design. Vzhledem k tomu, že jednu dobu jsem vzhledy měnila i po měsíci, byla už ostuda, že hnědý vás tu strašil tak dlouho. Rozhodla jsem se pro modrou barvu, sice se tu již kdysi nacházela, ale je to údajně všeobecně nejoblíbenější barva a vy se tady na to budete třeba zase kdovíjak dlouho dívat. A navíc barevné záhlaví potřebuje něčím zklidnit, k čemuž se modrá hodí. Myslím, že přišel čas, abych pro zajímavost zrekapitulovala dosavadní designy tohoto blogu:

1) Úplně první design vznikl v lednu 2007. Tenkrát jsem se s nastavením blogu teprve seznamovala a oproti dnešku blog.cz vykazoval chyby, takže i nastavovaní bylo složitější a nějak mě nelákalo to důkladněji předělávat. Obrázek v záhlaví byl v průběhu času, zbytek zůstával stejný.


2) Druhý design. Tenkrát nově do menu přibyla položka "Autorův profil" či tak nějak, která tehdy vypadala jinak než dnes. Vypadala jako dnešní "Volitelný menu box". Nevýhodou byl věčně v menu svítící nadpis boxu, který se musel maskovat shodnou barvou písma jako pozadí, nebo zmenšením textu, což mělo negativní důsledky na zbytek obyčejného textu v menu. Takže menu bylo převedeno do "autorova profilu". Jinak obrázek v záhlaví jsem čas od času měnila stejně jako u předchozího designu.


3) A konečně léto roku 2008. Blog.cz značně změnil podobu k lepšímu, přihlašovací stránka už vypadala jako dnes, nastavování designů bylo lepší, už se nevyskytovaly podivné chyby a dělat nové vzhledy byla jedna radost. Sice jsem tento zeleno červený pravděpodobně nastavovala ještě ve staré verzi blogu (jak jinak by se dostal do toho úvodního, začínající blogery lákajícího, videa na přihlašovací stránce), ale touto chvílí nastala éra střídání designů na tomto blogu.

4) Předchozí vzhled mi snad vydržel jen dva měsíce a už ho nahradil žlutočervený, na něm není ale nic mezníkového. Také vydržel asi jen měsíc.

5) Tento design se mi hodně líbil, dokonce mne potěšilo, že jsem podobný koncept rozvržení našla asi na dvou dalších blozích o Barbiích zhruba desetiletých holek.
Obrázek vpravo byl statický, posunovat nahoru a dolu se dalo jen levou částí. Ale díky mému nadšení pro výrobu nových a nových designů nevydržel asi ani měsíc.

6) Další design byl fialový, patří k těm méně povedeným díky podivně navržené horní části menu. také tu nevydržel snad ani měsíc.

7) U tohoto designu jsem chtěla zase něco nového, proto menu opticky přesahuje do záhlaví (v nastavení tomu nebylo). Tento design vydržel asi necelé tři měsíce a měl i vánoční verzi.
8) Přichází rok 2009 a časté střídání designů ustupuje do pozadí. Tento fialovo zelený vydržel zhruba tři čtvrtě roku, než ho nahradil nový.

9) Jen další design v pořadí, který asi nikomu nebral dech. Pravděpodobně se tu nacházel jen dva měsíce.

10) Design, který vznikl asi koncem listopadu 2009. Měl ještě další podoby, kdy se úvodní fotka měnila každou adventní neděli podle příslušného počtu zapálených svíček.
Aneb, jak jsem se vrátila k počátkům měnícího se záhlaví.

11) Koncem ledna 2010 nastupuje další nepovedený design. Jeho odstíny modré využívá i nový dnešní. Překvapivě tu vydržel snad necelý půlrok. Nenadchl a neurazil.

12) Modrý vzhled byl asi v červnu vystřídán zeleným. Ten patřil také k mým oblíbenějším. Je to takový přelomový design, protože od této chvíle jsou obrázky dělány ve formátu png. Dříve to vše byly obrázky jpg, které měly nevýhodu, že vypadaly lehce rozmazaně, nejpatrnější to bylo u nápisů.

13) Asi po měsíci zelený vystřídal žlutý design. Také můj oblíbený.

14) A momentálně předposlední design, nám všem známý čokoládově hnědý. Byl tu asi od října 2010 do července 2012. Zatím rekordman, až mne samotnou překvapuje, že jsem to tak dlouho vydržela a neudělala už dávno něco nového.

15) Poslední a současný design. Působí prostě a hranatě. Kopíruje koncept hnědého, kdy je mezi sloupcem pro menu a sloupcem pro články mezera a v ní mizející obrázek záhlaví, prostě se mi tento detail líbí. Doufám, že se nový vzhled bude zamlouvat a nikoho neodradí.

Zajímavosti ze statistik, které mi poskytuje Google Analitics:
1) Nejvíce návštěvníku používá prohlížeč Firefox (39%), na druhém místě Internet Explorer (28%), třetí pozici obsadil Google Chrome (26%), čtvrtá je Opera ( 4%), pak následují další prohlížeče, které používá minimum návštěvníků (0% - 1%)
2) Nejnavštěvovanější rubrika k této chvíli je Moderní oblečení a článek Fotky jen tak.
3) Nejvíce lidí sem přijde z vyhledávačů, kdy zadává slovo "barbie" celých 10%. Oblíbenost vyhledávačů Googlu (50,5%) a Seznamu (48,5%) je téměř shodná. Zbývající 1% připadá Centru (0,4%) a celkem neznámým službám.
4) Nejvíce lidí sem chodí z Česka, druhou příčku má Slovensko a pak je zhruba stejně Francie, Itálie, Polsko, Švýcarsko.
5) Z krajů ČR nejvíce návštěvníků přijde z Prahy, poté z Jihomoravského kraje, třetí je Vysočina a úplně nejméně lidí sem zavítá z Karlovarského kraje.
6) Rozlišení obrazovky: Nejčastější jsou uživatelé s monitorem 1024 x 768 px a 1366 x 768 px, obojí shodně užívá 19,5% návštěvníků. Třetí příčku obsadil rozměr 1280 x 800 px (obyč. notebooky) s 13%. Největší rozlišení obrazovky, kteří zdejší návštěvníci používají, činí 1920 x 1080 px (4,5%) a obsadilo šestou příčku.
7) Drtivá většina návštěvníků používá operační systém Windows (96%), na druhém místě je mobilní Android (1,3%) a třetí Linux (1%). ostatní nestojí za řeč.

Žádné komentáře:

Okomentovat