sobota 1. listopadu 2008

Převlasené panenky

Hraním pannám vlasy vypadávají, a proto jsem se kdysi rozhodla jim udělat nové. Byl to trochu drastický způsob, aby vydržely další hraní a už nevypadávaly.

Nejdříve jsem všechny zbylé vlasy odstranila a všechny dírky na hlavičce vyčistila, aby vzniklo místo pro nové vlasy. Pak jsem nastřihla chemlon nebo niť na poměrně dlouhé kusy, přeložila na půl. Tím vznikly libovolně silné prameny. Pomocí přiměřeně velkého háčku na háčkování jsem prameny protahovala malými otvory v hlavě a to tak, že háček byl strčen do krku, pak vylezl dírkou pro vlásky, zahákla jsem smyčku vytvořenou přeloženým pramenem z nití či chemlonu a vtáhla dovnitř až prošel opět skrz krk ven, kde jsem udělala uzel. Proto pramen musí být dostatečně dlouhý, aby se mohl zase vytáhnout a šel zauzlovat. Uzlík pak tvoří v podstatě vlasovou cibulku.


Za takto vytvořené vlasy se může dle libosti tahat. Drastická metoda to je proto, že háček může narušit velikost otvorů pro vlasy a pokud hlavička není dostatečně měkká, musí se ohnout i háček. Nakonec se celý účes upraví např. nůžkami.


Obr.: vlevo vlasy z chemlonu, vpravo vlasy z nití.

Pozn.: Na obrázcích jsou už staré panenky s ohranými, použitými vlasy.
Později jsme přišla na tento návod na převlasení, kde jsou jednotlivé prameny na hlavu přišívány. Tato metoda je mnohem šetrnější a hodí se spíš pro panenky, které už neslouží k hraní, protože vlasy mohou při česání vypadávat.

Žádné komentáře:

Okomentovat